Dieta pentru schimbarea metabolismului


Dieta pentru schimbarea metabolismului

Aceasta dieta este aplicata de medici in Danemarca pentru a provoca slabirea rapida a pacientilor supra-ponderali. Acesta dieta garanteaza o pierdere de 10-20 de kg in 13 zile.

Aceasta dieta dureaza 13 zile, este grea dar foarte eficienta. Schimbarea metabolismului este atat de profunda incat, la sfarsitul dietei, se poate reveni la alimentatia normala, fara a mai lua in greutate, vreme de doi ani. Daca se respecta programul zilnic, punct cu punct, se poate pierde toata grasimea de prisos acumulata in tesuturi. Cura trebuie urmata fix 13 zile, nici o zi in plus sau in minus.

Orice adaos de alimente, fata de cele strict prescrise in dieta (o bomboana, o guma de mestecat, un biscuit, un pahar de vin, de bere etc.), impune oprirea imediata a dietei fiindca nu mai are efect. In acest caz dieta se poate relua dupa 6 luni. Daca nu rezistati sa tineti dieta mai mult de 6 zile (respectand corect prevederile alimentare), opriti-o si reluati-o dupa 3 luni.

Tinuta corect vreme de 13 zile, dieta nu poate fi reluata sub nicio forma in urmatorul an. Ea se poate repeta dupa doi ani dar numai daca mai este necesar. Va sfatuiesc sa evitati, in perioada cat tineti dieta, vizitele si musafirii, iar daca va chinuie foamea beti apa plata, cel putin 2 litri pe zi.

Salata verde (din dieta) sa fie proaspata, iar pestele (codul), poate fi inlocuit cu pastrav sau calcan. Cafeaua nu poate fi inlocuita cu ceai sau invers, iar iaurtul natural este cel nepasteurizat fara adaus de fructe sau zahar.

Ziua 1

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar;
- Pranz: 2 oua fierte tari + 400 gr spanac fiert + o rosie
- Cina: 200 gr friptura de vaca + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 2

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar;
- Pranz: 250 gr de sunca + o cutie iaurt natural
- Cina: 200 gr friptura de vaca + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 3

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 2 oua fierte tari + o felie de sunca  + o salata
- Cina: telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (para, mar sau portocala)

Ziua 4

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 200 ml suc de portocale + o cutie de iaurt natural
- Cina: un ou fiet tare + 250 gr branza de vaci + un morcov ras

Ziua 5

- Mic dejun: un morcov mare ras
- Pranz: 200 gr peste fiert (cod, pastrav sau calcan) cu zeama de lamaie + o lingurita de unt
- Cina: 200gr friptura de vaca + telina rasa

Ziua 6

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 2 oua fierte tari + un morcov mare ras
- Cina: 250 gr pui + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 7

- Mic dejun: o ceasca de ceai fara zahar
- Pranz: nimic (multa apa)
- Cina: 200 gr cotlet de miel + un mar

Ziua 8

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar;
- Pranz: 2 oua fierte tari + 400 gr spanac fiert + o rosie
- Cina: 200 gr friptura de vaca + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 9

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar;
- Pranz: 250 gr de sunca + o cutie iaurt natural
- Cina: 200 gr friptura de vaca + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 10

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 2 oua fierte tari + o felie de sunca  + o salata
- Cina: telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (para, mar sau portocala)

Ziua 11

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 200 ml suc de portocale + o cutie de iaurt natural
- Cina: un ou fiet tare + 250 gr branza de vaci + un morcov ras

Ziua 12

- Mic dejun: un morcov mare ras
- Pranz: 200 gr peste fiert (cod, pastrav sau calcan) cu zeama de lamaie + o lingurita de unt
- Cina: 200 gr friptura de vaca + telina rasa

Ziua 13

- Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita
- Pranz: 2 oua fierte tari + un morcov mare ras
- Cina: 250 gr pui + o salata cu ulei si zeama de lamaie

89 păreri.

  1. Tavi spune:

    @Diuta – Spanacul, ah!!!! Cu toate ca am tinut dieta asta acum 2 ani, iata ca a trecut ceva timp si tot imi aduc aminte cat de grea a fost ziua de spanac. Si nu atat spanacul a fost problema (ca imi place), cat combinatia cu ou fiert si rosie. Eu m-am inteles bine cu ambele gratare – si cel de vita si cel de pui. Plus cu branza de vaci :) , favorita mea.
    Ce sa zic… bafta si ai grija sa te hidratezi bine (apa), mai ales ca acum e si foarte cald.

  2. The`lud@ spune:

    Tavi, spune-mi te rog daca aceasta dieta te-a ajutat(cateva amanunte).MUltumesc

  3. Tavi spune:

    @The lud – Da, a ajutat. La vremea la care am urmat-o aveam 30 kg peste greutatea normala. De aproape 14 kg am scapat cu aceasta dieta, iar de restul m-am descotorosit reapucandu-ma de sport (alergare in special).

  4. Ana spune:

    Cafeaua se poate inlocui ?

  5. Tavi spune:

    @Ana – Ei zic ca nu. Dar si eu cand am urmat-o, n-am tinut cont si am inlocuit cafeaua cu ceaiul verde. Eu nu beau cafea deloc, am incercat de 1-2 ori cand a fost cu dieta asta si mi se oprea in gat :D . Asa ca am inlocuit-o cu ceai, in ciuda precizarii lor ca nu se face.

  6. maria spune:

    salutare! imi pare rau ca zic, insa eu nu sunt de acord cu nicio dieta! de mica am fost slaba aschie si de doi ani am ajuns de la 54 kg la 76kg ..chiar neplacut. Asta datorita faptului ca stateam numai in casa, nemiscandu-ma prea mult si mancand toate porcariile. De 2 luni am inceput sa lucrez …si sunt contracronometru …am slabit 4 kg. Inainte de aceste doua luni am urmat cateva sfaturi cu exercitii de gimnastica de pe un site specializat..absolut gratis(nu stiu daca pot da denumirea lui aici) si asta m-a ajutat sa scap de burta, de altfel singurul inconvenient, avand in vedere ca am 1,78m inaltime… deci ca greutate ideala -68kg. Eu lucrez in Italia, iar aici am noroc ca nu sunt tentatiile sarmalelor sau a fripturilor grele din Romania. Mananc destul de des salate, iaurturi cu fructe, insa cele fara adaos de zahar, mult pastrav si somn (in familie sunt pescari amatori). Painea o fac in casa si prajiturile nu lipsesc in niciun weekend. Vreau sa precizez, ca atunci cand mai mananc gratar, mici sau alte carnuri grele, ma ustura matele a doua zi, fapt pt care evit cat se poate gratarele. Am vase Zepter si prefer sa fac un gratarel de pui sau porc,nu prea gras, in grill. Toate cele bune si , parerea mea e ca mersul pe jos o ora pe zi, 2 litri de apa plata minim pe zi, salate si hrana sanatoase conduce la viata sanatoasa, poate cu ceva kg in plus insa fara boli si celulita vizibila!

  7. Tavi spune:

    @maria – Subscriu la cele spuse de tine cu miscarea, alimentatia echilibrata samd. Cat despre faptul ca tu nu esti de acord cu nicio dieta… e optiunea ta. Altii sunt de acord si urmeaza diete :) . Insa, chiar si atunci cand urmezi o dieta, daca nu este insotita de o schimbare a modului de viata, de alimentatie, este foarte posibil ca ea sa fie tinuta degeaba. Toate cele bune si tie!

  8. danutza spune:

    buna,vreau sa ma apuc si eu de aceasta dieta,stiu ca va fi foarte greu dar sper sa reusesc sa slabesc cateva kg,as vrea sa stiu acolo unde este trecut la dieta sa se manace salata,doar salata fara ulei si lamaie ca sunt in 2 parti unde zice sa mancati salata,doar ca in unele parti zice salata cu ulei si lamaie si in alte parti doar salata???va rog frumos puteti sa mi raspundeti???multumesc frumos

  9. danutza spune:

    si inca ceva,sigur nu se mai pune in greutate dupa aceasta dieta?

  10. Tavi spune:

    @danutza – Peste tot unde scrie salata este vorba despre aceeasi salata verde+ulei+lamaie.
    “Sigur nu se mai pune in greutate dupa aceasta dieta?” – LOOL! Depinde ce, cum si mai ales cat mananci dupa aceasta dieta. Daca vei da iama in frigider… normal ca vei pune la loc. Deci eu nu pot spune “sigur”, nestiind ce vei face tu dupa.

  11. danutza spune:

    buna vreau sa intreb si eu ceva,daca iau pranzu la 7 seara si cina si cin pe la 9 are ceva?tr sa intrerup dieta?ms

  12. Tavi spune:

    @danutza – Mai lipsea sa ma intrebi daca poti sa iei si micul dejun pe la ora 23.00, ca sa scapi de o grija maine de dimineata, si era tabloul complet :D . Nu stiu ce sa-ti spun… n-am servit niciodata “pranzul” la ora 7 seara. Insa eu zic sa nu urmezi o dieta daca programul nu iti permite sa ai mese regulate, la ore firesti.

  13. danutza spune:

    deci sa ma lasati cu regimul asta,azi e a 11 zi de cand am inceput regimu si de 71 kg am ajuns abea la 67kg,am tinut totul cum scrie,mai putin ca am inceput prost prima zi,da numai atata sa sabesc?ma gandeam ca macar 10kg sa pot da jos da nici macar 5 kg nu cred ca o sa ajung………….

  14. Tavi spune:

    @danutza – Chiar nu stiu ce sa zic. Poate tu ai fi vrut sa dai jos 10 kg, dar… ai atata surplus? Ca daca nu, nu vei da jos cat vrei tu, ci doar cat e in plus.

  15. danutza spune:

    bine,asta e am slabit 4,5kg e ok da ce ar tr sa mananc dupa ce termin cu dieta sa nu mai pun in kg?banuiesc ca nu mai am voie sa mananc mancaruri cu prajeli,dulciuri,paine si mai ales pizza si cartofi pai

  16. Tavi spune:

    @danutza – Nici chiar asa, dar important este sa nu exagerezi. Ai grija cu orele de masa, incearca ca cina sa se constituie din ceva usor si, mai ales, sa nu o servesti dupa ora 19.00 (pe cat posibil, bineinteles). Daca chiar se intampla sa trebuiasca sa mananci dupa ora 19.00 (pentru ca atunci ajungi acasa de la serviciu, de exemplu), nu considera ca e pranzul si trebuie neaparat sa recuperezi cu o ciorba/supa, cu felul doi si desert.
    Fa miscare (mai ales daca ai un job care presupune multe ore de stat pe scaun), macar cate o plimbare zilnica de circa 1 ora.

    Cat despre ce sa mananci… Orice (chiar si ce ai mentionat tu), dar cu masura si nu zilnic (ma refer in special la dulciuri). Portiile sa nu fie nici mega, nici mini, daca ma intelegi ce vreau sa spun (chinezii chiar au chiar o vorba legat de asta: de la masa nu trebuie niciodata sa te ridici satul fiind, cu acea senzatie ca nu mai poti sa te misti de plin ce esti).
    Renunta la obiceiul (asta daca l-ai avut) de a rontai cate ceva seara, la film (chips, popcorn etc). Renunta la bauturile acidulate, chiar daca sunt sugar free :) , treci pe sucuri naturale si apa plata.
    Paine… da, dar nu o paine intreaga la o masa (1-2 felii doar, si mai alterneaza painea alba cu alte tipuri). Din cand in cand, mai inlocuieste painea cu orez.

    Tu stii cel mai bine ce ai mancat pana acum, cum, cat si la ce ore, asa incat in mod sigur o sa-ti dai seama ce nu a fost ok. Daca nu exista o problema de sanatate (ceea ce doar doctorul poate spune), lucrurile se vor regla de la sine in momentul in care vei face un pic de ordine in stilul tau de viata.

    P.S. Cat despre dieta – despre faptul ca ai slabit doar 4,5 kg – acum citeam ce ai scris in mesajul anterior: ca ai “inceput prost in prima zi”, probabil luand pranzul la ora 19.00 si cina la ora 21.00. Da, a fost un start cu adevarat nefericit, asta ca tot vorbeam mai sus de program, ordine, stil de viata.

  17. Diana spune:

    De un an mi-am schimbat alimentația .. am trecut la tot ce e sănătos , eliminând mai ales sucurile cu acid, dulciurile, pastele, prăjelile , carnea grasă și la orice de ronțăit. M-am bazat mai ales pe legume, fructe și carne de pui și pește. Singurul lucru la care nu am reușit să fac prea mult a fost sportul, singurul efort depus zilnic fiind mersul pe jos (o oră zilnic), dansul ocazional și alte activități normale. Trebuie sa menționez că nivelul de stres e destul de ridicat în viața mea de zi cu zi. Având 1,71m am reușit să ajung într-un an cu greu de la 92 la 78 de kg. Partea bună este că nu mai îmi plac alimentele nesănătoase și chiar m-am obișnuit foarte bine cu modul sănătos de a mânca.

    As dori sa țin aceasta dietă pentru a scăpa de restul surplusului de kilograme. Însă am câteva întrebări înainte:

    1. Carnea de pui din câte știu este considerată mai sănătoasă decât cea de vita sau șunca, fiind mai slabă și mai bogată în proteine. Totodată carnea de pește este considerată cea mai sănătoasă, mai ales pentru prezența acizilor Omega 3. Mă întrebam dacă nu se poate înlocui carnea de vita cu cea de pui sau pește?

    2. Foarte multă cafea întradevăr! Prefer cafeaua neîndulcită în acest caz, are vreo valoare cubulețul acela de zahar?

    3. După încetarea dietei o sa revin la modul sănătos de a manca. Însă cât despre sport nu știu cât timp am. Am în schimb acasă o bicicletă cardio pe care nu prea am avut ocazia să o folosesc decât mai mult pe post de cuier. Ma întrebam dacă o ora de exerciții seara sunt de ajuns pentru a menține posibilele rezultate obținute?

    4. În concluzie: este recomandat să țin această dietă considerând stilul meu de viața și greutatea mea actuală? Sau ar trebui sa continui cu stilul actual și să mă concentrez mai mult pe sport? Doresc rezultate eficienta, dar mă întreb cât de periculoasă este dieta?

    Mulțumesc anticipat!

  18. Tavi spune:

    @Diana – Nu e vorba ca e periculoasa, insa nu vad sensul pentru care ai tine aceasta dieta la greutatea ta actuala. La cele 78 kg nu se poate spune ca esti o persoana supraponderala. Eu zic sa faci ce-ai facut si pana acum, fiindca iata ai reusit sa cobori de la 92 la 78. Si da, ia hainele de pe bicicleta si foloseste-o pentru a face exercitii :) ! O ora seara e ok, macar de intretinere. Bafta!

  19. Diana spune:

    Teoretic greutatea mea ar trebui sa fie de cam 65 de kg. Aș mai avea ceva de slăbit. Însă cred că așa este cel mai bine cu mult sport, multa răbdare și ambiție voi reuși mai devreme sau mai târziu. Mulțumesc mult de sfat!

  20. Tavi spune:

    @Diana – E mai mult o chestiune de disciplina decat de rabdare si ambitie. Incearca sa-ti folosesti bicicleta, cu regularitate insa, si sa supraveghezi in continuare ce, cum si cand mananci (nu te infometa, dar nici nu face excese). In plus, incearca sa faci tot posibilul ca sa mai elimini din stresul de care vorbeai si sa te relaxezi. Acesta este de altfel motivul principal pentru care eu am zis ca n-ar fi eficient sa urmezi o dieta (oricare, nu neaparat asta) – a adauga la nivelul ridicat de stres din viata ta, un plus de stres si disconfort datorat unei diete stricte… nu cred ca ar da rezultatele pe care ti le doresti.

  21. silvia spune:

    as incerca si eu aceasta dieta dar tare mi-e frica ca n-o sa slabesc pentru ca acum o luna de zile am inceract altfel de dieta cu cate o conserva de scrumbie de dunare preparata cu ulei de porumb preasat la rece,trebuia sa mananc jumatate de conserva dimineata si jumatate seara si in rest legume si fructe si 2 felii de paine pe zi,aceasta dieta trebuia s-o tin 30 zile insa dupa ziua 14 deja nu mai puteam sa mestec acel peste din conserva si am renuntat slbisem doar 3 kg iar dupa renuntare am pus 4 kg la loc;aceasta dieta era si pentru scaderea colesterolului si trigliceride tre sa recunosc ca a tinuto si sotul meu care avea trigliceridele 360 si au scazut la 124 iar greutatea lui a scazut de 5 kg dar vad ca incet le pune la loc [el a tinut toate 30 zile]

  22. Tavi spune:

    @silvia – Parerea mea este ca nu-i deloc bine s-o tii tot intr-o dieta. In plus, daca nu iti schimbi nitel si stilul de alimentatie dupa oricare dieta exista riscul sa pui la loc. Tu faci cum doresti, dar eu chiar nu cred ca solutia consta in a tine in fiecare luna cate o dieta.

  23. irina spune:

    sarea nu are restrictii sau e exclusa in totalitate, ca am vazut k nu era mentionata?

  24. Tavi spune:

    @irina – Nu, nu este exclusa in totalitate. Folosita insa moderat, doar atat cat sa nu mananci un gratar fara gust, de exemplu. La salata verde si peste, unde adaugi zeama de lamaie, nu vad de ce ai mai folosi-o, iar oul fiert se poate consuma fara sare. Deci, in afara de fripturi (si hai, si la spanacul fiert) chiar nu vad unde ai mai putea simti nevoia sa pui sare.

  25. carmen adriana spune:

    buna . eu tin aceasta dieta. acum sunt la ziua 8 si ma simt f bine . am slabit 5 kg si sper sa mai dau macar 2. dar tre sa o tineti exact asa cum scrie . nimic in plus. nus daca gtre sa respecti si ore anume. eu nu respect ca nu am cum . deci bafta dca da rezultate..

  26. as dori sa lamuresti un lucru te rog!!! iaurtul pe care trebuie sa il mananc este de 125g, de 200g sau unul mare de 500g?

  27. Iorg spune:

    Pai cum sa nu luati in greutate dak dupa acest regim voi aveti impresia k puteti sa bagati k “spartele“ shaorme,prajeluri,cola etc.Desigur k va ingrasati.Tot ce trebuie dupa o aceasta dieta e sa o lasi mai usor o perioada de timp si numai mancati seara.Unui regim pe care il tii ii trebuie in jur de 3 luni de la terminarea lui k sa se obisnuiasca organismul.Dak termini sambata si duminica bagi castronu de cartofi si carne de porc in tine k subconstientul tau iti spune k ai tinut dieta MIRACULOASA si numai pui 2 ani pe tine.Fiti serioase doamnelor.PENTRU A OBTINE REZULTATE TREBUIESC SACRIFICII

  28. Tavi spune:

    @andreea madalina – Cel de 125 g, simplu, fara adaos de fructe.

  29. crissa spune:

    Buna. Am inceput dieta de doua zile. In prima zi nu am putut manca spanacul, doar am luat de cateva ori. Seara credeam ca pot manca usor friptura de vita dar a fost greu. Pot incerca sa fierb carnea? Sa nu o prajesc? Am mancat total fara sare. Orice mananc, mananc cu greata…Vreau sa termin toate cele 13 zile!

  30. Tavi spune:

    @crissa – Poti incerca sa fierbi carnea in loc s-o faci pe gratar daca asta o sa te ajute s-o mananci mai cu placere. Insa, din punct de vedere nutritiv o sa ai de pierdut, asa cum ai avut si renuntand la spanac.

  31. mik spune:

    as vrea sa stiu si io dak e intradevar buna dieta asta si dak are efect azi e prima mea zi de dieta si am mankt o bucatica mik mik de tot de crenvusti restul de la baietelu meu vreau sa stiu dak ma va afecta in vreun fel acest lucru si dak isi va mai face efectu

  32. Tavi spune:

    @mik – Orice dieta este eficienta, conditia fiind bineinteles sa nu mai mananci tot ce ramane de la baietelul tau. Daca ii ramane un rest de fruct, de leguma proaspata e altceva. Oricum in cazul acestei diete ideea de suplimente intre mese, de mici abateri (indiferent care ar fi ele sau oricat de mici ar fi) este exclusa. De altfel si scrie in text: “Orice adaos de alimente, fata de cele strict prescrise in dieta (o bomboana, o guma de mestecat, un biscuit, un pahar de vin, de bere etc.), impune oprirea imediata a dietei fiindca nu mai are efect”.

    Deci daca pentru un biscuit mancat in plus ei zic ca se impune oprirea dietei… pentru o “bucatica de crenvursti” tu cam ce crezi ca se impune :) ?

  33. diana duran spune:

    cand spui sunca,este vorba despre sunca presata?

  34. Tavi spune:

    @diana duran – M-am referit la orice sunca de pui sau de curcan. Oricum nu sunca din carne de porc.

  35. dory spune:

    buna am si eu o intrebare celor care stiu si care au urmat aceasta dieta..am 168-169 si 72 de kg:-s sunt sanse sa ajung si eu pe la 60 de kg?daca respect cu strictete dietaa….helo me va rog:X:X

  36. dorina gheorghe spune:

    miam promis de zeci de ori ca ma apuc de dieta asta dar de maine e sigur .. deja elimin porcariile din frigider
    sper sa reusesc un lucru stiu sigur ca mai mult ca niciodata doresc s slabesc
    am sa va tin la curent
    am 84 kg si 1 60 cum groaznic nu?

  37. Andreea spune:

    Buna,

    Pana la urma se poate inlocui carnea de vita cu cea de pui?

    Multumesc

  38. Tavi spune:

    @Andreea – Daca chiar iti displace asa de mult carnea de vita… da :) .

  39. ilona spune:

    E minunata aceasta dieta, am tinut-o acum 2 ani, vreau s-o repet insa intre timp nu am mai consumat carne de niciun fel, doar peste, si nici ca as putea sa fac o exceptie de dragul dietei. Am nevoie de un pic de ajutor informational si de specialitate… cu ce as putea inlocui carnurile din dieta, cat mai aproape de valoarea lor nutritiva pentru a da rezultatele reale … :D ? Va multumesc !

Spune-ţi părerea