Frigarui de peste cu salata de rosii si castraveti


Frigarui de peste cu salata de rosii si castraveti

Zilele trecute am fost invitat – si am acceptat – sa particip la un concurs organizat de Diva Hair pe tema “Diverse retete pentru diverse diete”, provocarea fiind sa-mi aleg o dieta si sa gatesc una sau mai multe retete gustoase adecvate acestei diete.

Desi ispita a fost mare (pentru o clipa fiind tentat sa aleg Dieta de ingrasare LOL), optiunea mea finala s-a oprit la “Dieta mediteraneana”, si asta pentru ca este o dieta echilibrata, cu un meniu lipsit de acea strictete ce caracterizeaza alte diete.
Nu in ultimul rand, am ales aceasta dieta pentru ca mi s-ar potrivi (asta in cazul in care as vrea sa urmez o dieta), din alimentatia mea facand oricum parte pestele, fructele si legumele proaspete, iaurtul sau branza, sucurile de fructe proaspete, uleiul de masline extravirgin sau mierea de albine.

In concluzie, felul de mancare pe care l-am pregatit pentru acest concurs sunt niste delicioase frigarui de somon, carora le-am alaturat o salata de rosii, castraveti si ceapa rosie. Condimentarea, cea care da gust oricarui preparat (fie el de dieta sau nu), a constat in sare, piper si sumac.

Pentru preparare aveti nevoie de urmatoarele ingrediente: 600 g file de somon (puteti evident sa folositi si un alt peste), cu pielea indepartata; 6 rosii cherry; 150 g castraveti verzi; 1 ceapa rosie, mica; sare; piper negru, proaspat macinat; sumac; ulei de masline extravirgin.

Preparare frigarui de peste cu salata de rosii si castraveti: Incepeti prin a taia fileul de peste in cuburi de marime potrivita, pe care asezati-le intr-o punga.

Puneti, intr-un bol: 3 linguri de ulei de masline extravirgin, 1/2 lingurita sare, 1 varf de lingurita de piper si 1 lingura sumac. Amestecati, dupa care turnati compozitia deasupra pestelui.

Amestecati din nou, scuturand usor punga, pana ce toate cuburile de peste se imbraca in uleiul condimentat. Sigilati punga si introduceti-o la frigider, timp de 30 de minute.

Dupa ce au trecut 30 de minute, scoateti pestele de la frigider si inmuiati betigasele de frigarui in apa calduta (nu pentru mult timp, cam 1 minut e suficient) si incepeti sa infigeti cuburi de peste pe betigase.

Asezati frigaruile pe gratarul incins si lasati-le pana ce se fac, avand insa grija sa le intoarceti periodic (cam din minut in minut) pe fiecare parte.

Pana se fac frigaruile taiati ceapa rosie inele subtiri, castravetele verde rondele, iar rosiile in feliute subtiri.

Puneti ceapa intr-un castron si adaugati 1 lingurita rasa de sumac. Frecati bine ceapa cu sumacul, dupa care lasati-o cam 1-2 minute. Adaugati, mai apoi, rosiile si castravetele, ulei de masline extravirgin, amestecati si salata este gata.

Odata ce frigaruile s-au rumenit, luati-le de pe gratar, asezati-le in farfurie, alaturati salata si puteti servi.


Preparare in imagini:

Zilele trecute am fost invitat - si am acceptat - sa particip la un concurs organizat de Diva Hair pe tema "Diverse retete pentru diverse diete", provocarea fiind sa-mi aleg o dieta si sa gatesc una sau mai multe retete gustoase adecvate acestei diete.  Desi ispita a fost mare (pentru o clipa fiind tentat sa aleg Dieta de ingrasare LOL), optiunea mea finala s-a oprit la "Dieta mediteraneana" http://www.divahair.ro/diete_si_slabire/diete_sanatoase/alege_dieta_mediteraneana_pentru_o_viata_lunga_si_sanatoasa, si asta pentru ca este o dieta echilibrata, cu un meniu lipsit de acea strictete ce caracterizeaza alte diete. Nu in ultimul rand, am ales aceasta dieta pentru ca mi s-ar potrivi (asta in cazul in care as vrea sa urmez o dieta), din alimentatia mea facand oricum parte pestele, fructele si legumele proaspete, iaurtul sau branza, sucurile de fructe proaspete, uleiul de masline extravirgin sau mierea de albine.  In concluzie, felul de mancare pe care l-am pregatit pentru acest concurs sunt niste delicioase frigarui de somon, carora le-am alaturat o salata de rosii, castraveti si ceapa rosie. Condimentarea, cea care da gust oricarui preparat (fie el de dieta sau nu), a constat in sare, piper si sumac http://www.all-food.ro/2011/05/03/sumac/. Pentru preparare aveti nevoie de urmatoarele ingrediente: 600 g file de somon (puteti evident sa folositi si un alt peste), cu pielea indepartata; 6 rosii cherry; 150 g castraveti verzi; 1 ceapa rosie, mica; sare; piper negru, proaspat macinat; sumac; ulei de masline extravirgin. Preparare frigarui de peste cu salata de rosii si castraveti: Incepeti prin a taia fileul de peste in cuburi de marime potrivita, pe care asezati-le intr-o punga. Puneti, intr-un bol: 3 linguri de ulei de masline extravirgin, 1/2 lingurita sare, 1 varf de lingurita de piper si 1 lingura sumac. Amestecati, dupa care turnati compozitia deasupra pestelui.
Amestecati din nou, scuturand usor punga, pana ce toate cuburile de peste se imbraca in uleiul condimentat. Sigilati punga si introduceti-o la frigider, timp de 30 de minute. Dupa ce au trecut 30 de minute, scoateti pestele de la frigider si inmuiati betigasele de frigarui in apa calduta (nu pentru mult timp, cam 1 minut e suficient) si incepeti sa infigeti cuburi de peste pe betigase. Asezati frigaruile pe gratarul incins si lasati-le pana ce se fac, avand insa grija sa le intoarceti periodic (cam din minut in minut) pe fiecare parte. Pana se fac frigaruile taiati ceapa rosie inele subtiri, castravetele verde rondele, iar rosiile in feliute subtiri. Puneti ceapa intr-un castron si adaugati 1 lingurita rasa de sumac.
Frecati bine ceapa cu sumacul, dupa care lasati-o cam 1-2 minute. Adaugati, mai apoi, rosiile si castravetele, ulei de masline extravirgin, amestecati si salata este gata. Odata ce frigaruile s-au rumenit, luati-le de pe gratar, asezati-le in farfurie, alaturati salata si se pot servi. Pofta Buna!

Succes la preparare si Pofta Buna!

9 păreri.

  1. andrada spune:

    as tine si eu dieta cu tine :) ))). super reteta si de exceptie prezentarea!

  2. Ligia spune:

    Mmmm, ce bun!!! Imi place somonul la nebunie, iar reteta ta e simpla, de bun gust si in mod sigur gustoasa. S-a notat si trecut pe lista.

  3. Tavi spune:

    @andrada – Pai nu tin dieta, prefer sa-mi gasesc timp in fiecare zi pentru jogging sau sala. De altfel, am scris de ce am preparat aceasta reteta. Si oricum, daca o sa incerci reteta, te asigur ca nici n-o sa zici ca este de dieta.
    @Ligia – Multumesc, ma bucur ca te tenteaza sa pregatesti frigaruile astea. Sa ai pofta! :)

  4. corina spune:

    am cumparat saptamana asta un plic de sumac ca m-ai terminat cu retetele astea bune, nici nu stiu pe care s-o fac prima :) ). oricum va fi un peste, nu m-am hotarat inca daca dorada sau somon, si sigur sigur de tot va mai fi puiul ala cu ceapa si pite. de cand ai pus reteta cred ca n-a fost zi sa nu ma uit la ea :) )). te pup we placut!

  5. Tavi spune:

    @corina – Spor la bucatarit, pofta mare si un weekend placut si tie! :)

  6. mariana spune:

    as manca peste in fiecare zi, iar sub forma de frigarui cu salata nu mai zic;
    oricum e super pe caldurile astea sa mananci asa usor si in general chiar e bine sa nu facem excese prea des :)

  7. Tavi spune:

    @mariana – :) N-as manca neaparat in fiecare zi, dar imi place pestele. Chiar foarte mult.

Spune-ţi părerea